سئو تکنیکال
نوشته شده توسط : sara amiri

سئوی فنی چیست؟ - اصول سئو فنی به زبان ساده

معمولا در زمینه بهینه سازی وب سایت و سئو به روش هایی مانند توجه به جستجوی کلمات کلیدی سئو، نوشتن توضیحات متا و بک لینک اشاره می شود. همه این تکنیک ها برای بهبود رتبه سایت شما مهم هستند، اما نباید تنها به آنها اعتماد کنید. روش های سئو دیگری نیز وجود دارد که به سئو داخلی و سئو خارجی دسته بندی نمی شوند. در این مقاله نگاهی می اندازیم به اینکه سئو فنی چیست و چه تکنیک هایی دارد.

سئوی فنی یا سئوی فنی چیست؟

«سئوی فنی» (تکنیکال سئو) زیرمجموعه ای از سئو است و به عناصر پشت صحنه مربوط می شود که به افزایش ترافیک طبیعی (ارگانیک) وب سایت شما کمک می کند. این عناصر عبارتند از معماری سایت، بهینه سازی موبایل و سرعت بارگذاری صفحه. این جنبه از سئو ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرد، اما باید بدانید که سئو فنی بسیار مهم است.


اولین قدم برای بهبود سئوی فنی، درک جایگاه شماست. برای این کار باید عملکرد وب سایت را بررسی کنید. گام دوم برای بهبود سئو فنی، برنامه ریزی برای رفع مشکلاتی است که در این بررسی شناسایی کرده اید. در این مقاله به تکنیک های فنی سئو و جزئیات آن ها می پردازیم.

تفاوت سئو فنی با سئو داخلی و خارجی چیست؟
بسیاری از کارشناسان بهینه سازی وب سایت سئو را به سه گروه مختلف تقسیم می کنند. این دسته بندی ها شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی است. به طور کلی سئوی داخلی به محتوای صفحه مربوط می شود، سئوی خارجی به اعتبار و محبوبیت صفحات شما نسبت به وب سایت های دیگر و سئو تکنیکال یا فنی به مواردی مانند ساختار وب سایت و سرعت بارگذاری صفحه مربوط می شود.

سئو داخلی

"سئوی درون صفحه" به محتوای صفحات وب مربوط می شود. این محتوا به موتورهای جستجو و خوانندگان می گوید که صفحه شما در مورد چیست. عناصر مورد علاقه در سئوی داخلی عبارتند از «متن جایگزین تصویر»، استفاده از کلمه کلیدی، «توضیحات متا»، تگ های H1، انتخاب URL و پیوند داخلی. شما باید به تمام تکنیک های سئو داخلی توجه کافی داشته باشید، زیرا عناصری از آنها در ظاهر وب سایت شما قابل مشاهده است.


سئوی خارجی

"سئوی خارج از صفحه" به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت شما بر اساس رای سایر وب سایت ها (بک لینک) چقدر محبوب، معتبر و مفید است. تعداد و کیفیت بک لینک ها در "Page Authority" (Page Authority | PA) تاثیرگذار است. به عنوان مثال بین دو وب سایت با شرایط مشابه که یکی دارای 100 لینک مرتبط و دیگری دارای 50 لینک مرتبط (یا 100 لینک نامرتبط) از وب سایت های معتبر است، وب سایت اول رتبه بالاتری خواهد داشت.




سئو تکنیکال یا فنی

همانطور که گفتیم سئو تکنیکال یا فنی به بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو اشاره دارد. بهبود سرعت وب سایت، ساده سازی ساختار وب سایت برای «خزیدن» و قابل فهم کردن آن برای موتورهای جستجو یکی از بخش های اصلی و بسیار مهم سئو فنی است. می توان گفت که سئوی فنی بخشی از سئو داخلی است زیرا برای بهبود عناصر وب سایت برای دستیابی به آن استفاده می شود.

سئوی فنی چقدر مهم است؟

ممکن است وسوسه شوید که این بخش از سئو را به طور کامل نادیده بگیرید و آن را نادیده بگیرید، اما باید بدانید که سئو فنی نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وب سایت دارد. گاهی اوقات محتوای شما کامل و مفید است، اما موتورهای جستجو نمی توانند آن را کشف کنند. در نتیجه این محتوا به افراد بسیار کمی نشان داده می شود. بدون در نظر گرفتن معیارهای فنی سئو، موتورهای جستجو نمی توانند محتوای شما را به طور کامل درک کنند.


گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین نتایج را برای درخواست‌های کاربر ارائه دهند. بنابراین، خزنده های این موتورهای جستجو سعی می کنند تا وب سایت ها را بر اساس معیارهای خاصی رتبه بندی کنند. همانطور که گفتیم، توجه به بهبود سئوی فنی می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند و برعکس آن نیز صادق است. اگر وب سایت شما دارای مشکلات فنی جدی باشد، موتورهای جستجو ممکن است به طور کامل وب سایت شما را از نمایه سازی مسدود کنند.

اما سئو فنی فقط به موتورهای جستجو کمک نمی کند. وب سایت ها باید سریع، تمیز و آسان برای استفاده باشند تا رضایت کاربران را جلب کنند. به همین دلیل توجه به اصول اولیه سئو هم برای ساده سازی کار موتورهای جستجو و هم برای جلب رضایت کاربران ضروری است.


چک لیست فنی سئو

سئو فنی کمی پیچیده است و باید به جزئیات زیادی توجه کنید. در ادامه این مقاله با جزئیات فنی سئو بیشتر آشنا خواهید شد. اما به طور کلی می توان گفت که هشت نکته زیر از ویژگی های وب سایت های بهینه شده فنی است.

سریع بودن
سرعت بارگذاری صفحه باید بالا باشد. کاربران امروزی معمولاً حوصله زیادی ندارند و نمی خواهند برای باز شدن یک صفحه صبر طولانی داشته باشند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که 53٪ از کاربران وب سایت تلفن همراه صفحاتی را که بارگذاری آنها بیش از 3 ثانیه طول می کشد، رها می کنند. بنابراین اگر صفحات شما به سرعت بارگذاری نمی شوند، ترافیک زیادی را از دست می دهید.

توانایی خزیدن یا خزیدن

موتورهای جستجو از روبات ها برای خزیدن و بازیابی اطلاعات از وب سایت ها استفاده می کنند. برای بهبود این عملکرد می توانید از روش های زیادی استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید خزیدن محتوای خاصی را محدود کنید یا از نمایش صفحات خزیده شده در صفحات نتایج جستجو یا از پیوندها به صفحات بعدی جلوگیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از لینک های داخلی به ربات ها کمک کنید تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.

لینک خراب نیست

باز کردن صفحاتی که در واقع وجود ندارند می تواند باعث آزار کاربران شود. اگر لینک خراب یا گم شده در سایت شما وجود داشته باشد، افراد با خطای 404 مواجه خواهند شد، این مشکل می تواند تاثیر بسیار بدی بر تجربه کاربری عموم داشته باشد. همچنین موتورهای جستجو نیز دوست ندارند صفحاتی با این خطا پیدا کنند.

به طور کلی، اکثر وب سایت ها دارای تعدادی لینک شکسته هستند زیرا دائماً در حال تغییر هستند. اما با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید این خطاها را برطرف کرده و تعداد لینک های خراب را کاهش دهید. برای مثال می توانید این مشکل را با "Redirect" و فوروارد کردن لینک های خراب و قدیمی با صفحات جدید حل کنید.



بدون کپی محتوا

محتوای تکراری، چه در وب سایت خودتان یا کپی شده از وب سایت های دیگر، موتورهای جستجو را سردرگم می کند. وقتی با این نوع صفحات مواجه می‌شوید، موتورهای جستجو نمی‌دانند کدام صفحه را بالاتر ببرند. در نتیجه، ممکن است صفحاتی با محتوای مشابه پایین‌تر از سایر صفحات نمایش دهند.

گاهی اوقات ممکن است محتوای تکراری داشته باشید و آن را ندانید. به عنوان مثال ممکن است یک محتوا به دلیل مشکلات فنی با دو URL متفاوت نمایش داده شود. این محتوا بر تجربه کاربری عموم تاثیر نمی گذارد، اما موتورهای جستجو متوجه آن شده و شما را جریمه می کنند. خوشبختانه با استفاده از تگ های canonical می توانید این مشکل را حل کنید. تگ های متعارف نمایانگر صفحه محتوای اصلی برای موتورهای جستجو هستند.
وب سایت های بهینه شده فنی باید ایمن باشند. توجه به امنیت سایت به معنای رعایت حریم خصوصی کاربران است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایمن سازی وب سایت خود انجام دهید و استفاده از HTTPS یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید انجام دهید.

استفاده از HTTPS تضمین می کند که هیچ کس نمی تواند به داده های مبادله شده بین وب سایت و مرورگر دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر افراد وارد حساب کاربری خود در وب سایت شما شوند، اطلاعات کاربری آنها ذخیره می شود. برای اجرای HTTPS در وب سایت خود باید گواهی SSL داشته باشید.اگر برای پیدا کردن انواع کلمات کلیدی به منظور تولیدمحتوا به دنبال یک آموزش جامع و کامل هستید پیشنهاد می‌کنیم به لینک زیر حتما سر بزنید.
https://khanomsin.ir/types-of-keywords/



داده های ساختار یافته داشته باشید

داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و کسب و کار شما را بهتر درک کنند. با این داده های ساختاریافته، می توانید به موتورهای جستجو بگویید چه محصولی را می فروشید یا چه نوع محتوایی را در وب سایت خود قرار می دهید. علاوه بر این، ارائه جزئیات محتوا و محصول از این طریق امکان پذیر است.

از آنجایی که این داده ها فرمت خاصی دارند، وقتی اطلاعات لازم را در اختیار موتور جستجو قرار می دهید، موتورهای جستجو به راحتی می توانند آن را پیدا کرده و درک کنند. این باعث می شود محتوای شما بیشتر قابل مشاهده باشد و شرایط لازم برای نمایش به عنوان "نتیجه غنی" را برآورده کند.

نقشه سایت XML داشته باشید

نقشه سایت XML لیستی از تمام صفحات وب سایت شما است. این شاخص سابقه وب سایت شما را به موتورهای جستجو نشان می دهد و با استفاده از آن می توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو هیچ یک از مطالب مهم شما را در سایت از دست نمی دهند. نقشه سایت XML معمولاً شامل پست‌ها، صفحات، برچسب‌ها و سایر انواع پست شما در قالب دسته‌بندی شده، از جمله تعداد تصاویر و آخرین تاریخ اصلاح برای هر صفحه است.

در حالت ایده آل، وب سایت ها نباید به نقشه سایت XML نیاز داشته باشند. اگر یک وب‌سایت ساختار پیوند داخلی مؤثری داشته باشد که همه محتوا را به خوبی پیوند دهد، ربات‌ها دیگر نیازی به نقشه سایت نخواهند داشت. اما سایت ها همیشه بهترین ساختار را ندارند و داشتن نقشه سایت XML می تواند کمک کننده باشد.


استفاده از تگ hreflang در وب سایت های بین المللی

اگر وب سایت شما در چندین کشور با زبان های مختلف کار می کند، موتورهای جستجو برای درک کشور و زبان مقصد به کمک کمی نیاز دارند. اگر به موتورهای جستجو کمک کنید زبان ها و کشورهای مختلف را بفهمند، محتوای وب سایت به زبان مناسب برای مخاطبان در هر منطقه جغرافیایی نمایش داده می شود.

می توانید این کار را با استفاده از تگ های hreflang انجام دهید. این تگ ها به شما این امکان را می دهند که صفحاتی را برای کشورها و زبان های مختلف تعریف کنید. این موضوع گاهی به شما کمک می کند مشکل کپی محتوا را عیب یابی کنید. به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی دارید که در ایالات متحده و بریتانیا فعالیت می‌کند و محتوای یکسانی را به زبان انگلیسی برای هر دو منطقه نمایش می‌دهد، گوگل متوجه می‌شود که این محتوا کپی نیست و به مناطق جغرافیایی مختلف نسبت داده می‌شود.

بخش های مختلف سئو فنی

همانطور که گفتیم سئو فنی بسیار پیچیده است و برای سادگی می توان آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کرد. می‌توانیم تمام سئوی فنی را به پنج بخش تقسیم کنیم:

قابلیت خزیدن
"نمایش پذیری"
قابلیت «دسترسی» یا «رندرینگ».
"رتبه بندی"

قابلیت کلیک
برای بهینه سازی فنی وب سایت در هر یک از این قسمت ها باید مراحلی را طی کنید که در مقاله زیر به طور کامل در مورد این مراحل توضیح خواهیم داد.

اصول فنی سئو

قبل از شروع به بررسی وب سایت از نظر سئوی فنی، نکات اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. قبل از توضیح جزئیات بهینه سازی در هر زمینه از سئو فنی، اجازه دهید این اصول اولیه را مرور کنیم.

منطقه مورد نظر را بررسی کنید

«دامنه» در واقع آدرس وب سایتی است که کاربران برای دسترسی به شما وارد مرورگر خود می کنند. دامنه نشان می دهد که چگونه کاربران می توانند یک وب سایت را از طریق جستجو پیدا کنند و یک روش ثابت برای شناسایی وب سایت است.

هنگامی که او "دامنه ترجیحی" خود را انتخاب می کند، به موتور جستجو می گویید که می خواهید نسخه را با www یا بدون www نمایش دهید. این انتخاب باعث می شود موتورهای جستجو نسخه ای را که انتخاب می کنید اولویت بندی کنند و همه کاربران را به آن URL هدایت کنند. در غیر این صورت، موتورهای جستجو با این دو نسخه از وب سایت به عنوان دو وب سایت مجزا برخورد می کنند و مشکلات سئو ایجاد می شود.

قبلا گوگل از شما خواسته بود که نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید، اما اکنون گوگل یکی را برای شما انتخاب می کند. با این حال، اگر نسخه دیگری از دامنه را به عنوان دامنه اصلی خود ترجیح می دهید، می توانید آن را با استفاده از تگ های متعارف انتخاب کنید. در بخش های بعدی در مورد این برچسب ها بیشتر خواهید آموخت. در هر صورت، پس از انتخاب نسخه ترجیحی دامنه، مطمئن شوید که تمامی لینک ها از جمله لینک های دارای www، بدون لینک www و index.html به نسخه ترجیحی هدایت شوند.

پیاده سازی SSL

همانطور که گفتیم پیاده سازی SSL بسیار مهم است. لایه سوکت های امن (SSL) یک لایه حفاظتی بین وب سرور (نرم افزار مسئول درخواست های آنلاین) و مرورگر ایجاد می کند و وب سایت شما را ایمن می کند. با پیاده سازی SSL زمانی که کاربر اطلاعاتی مانند اطلاعات حساب کاربری یا تماس را به وب سایت شما ارسال می کند، امکان هک و افشای آن اطلاعات بسیار کاهش می یابد.

گواهی SSL در ابتدای دامنه به جای http در نوار URL به صورت https نمایش داده می شود.

اخذ گواهینامه SSL برای سئو فنی

موتورهای جستجو وب سایت های امن را در اولویت قرار می دهند. به عنوان مثال، گوگل در سال 2014 اعلام کرد که گواهی SSL را به عنوان یکی از معیارهای رتبه بندی در نظر گرفته است. به همین دلیل، بهتر است نسخه دارای گواهینامه SSL وب سایت خود را به عنوان نسخه ترجیحی انتخاب کنید.

پس از پیاده سازی SSL، باید تمام صفحات غیر SSL را از http به https تغییر دهید. زمان می برد، اما در نهایت می توانید نتیجه را در رتبه بندی صفحات خود در موتورهای جستجو مشاهده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

همه صفحات دارای پروتکل http را به https هدایت کنید.
بر این اساس تگ های canonical و hreflang را به روز کنید.
همه URL های نقشه سایت (در yourwebsite.com/sitemap.xml) و robots.txt (در yourwebsite.com/robots.txt) را به روز کنید.
یک «نمونه» جدید در کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ برای وب سایت جدید ایجاد کنید و آن را به طور کامل آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تمام ترافیک به درستی به نسخه جدید هدایت می شود. منتقل می شود

سرعت بارگذاری صفحه بهبود یافته است

همانطور که گفتیم، کاربران معمولا برای بارگذاری یک صفحه زیاد منتظر نمی مانند. داده ها نشان می دهد که «نرخ پرش» زمانی که زمان بارگذاری صفحه از یک به پنج ثانیه افزایش می یابد، حدود 90 درصد افزایش می یابد. اما سرعت بارگذاری صفحه تنها برای کاربران و تجربه کاربری مهم نیست و موتورهای جستجو نیز از آن به عنوان یکی از معیارهای رتبه بندی استفاده می کنند. بنابراین، بهبود سرعت بارگذاری صفحه باید یکی از اولویت های فنی سئوی شما باشد.


با رعایت نکات زیر می توانید میانگین سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود را بهبود بخشید.

فشرده سازی همه فایل ها: "فشرده سازی" حجم فایل ها و تصاویر CSS، HTML و جاوا اسکریپت شما را کاهش می دهد و سرعت بارگذاری را افزایش می دهد.
بررسی تغییر مسیر مداوم: پردازش تغییر مسیر 301 چند ثانیه طول می کشد. اگر این زمان را برای چندین صفحه یا چندین لایه ریدایرکت در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که تغییر مسیر چقدر می تواند بر سرعت بارگذاری وب سایت تأثیر بگذارد.

مرتب کردن کد: کدهای نامرتب تاثیر بدی بر سرعت بارگذاری وب سایت دارند. هرچه کد شما کوتاه تر و واضح تر باشد، صفحات سریعتر بارگذاری می شوند. علاوه بر این، پس از مرتب سازی کدها، می توانید آنها را کوتاه و فشرده کنید.

استفاده ازu CDN: «شبکه تحویل محتوا» (CDN) متشکل از چندین وب سرور است که چندین نسخه از وب سایت شما را در مکان های جغرافیایی مختلف ذخیره می کند و محتوای وب سایت را بر اساس موقعیت مکانی به کاربر تحویل می دهد. از آنجایی که اطلاعات مسافت کمتری را طی می کنند، سرعت بارگذاری صفحه برای کاربران کمتر می شود.

بررسی پلاگین ها: افزونه های منقضی شده می توانند یک آسیب پذیری امنیتی باشند و وب سایت شما را در برابر هکرها آسیب پذیر کرده و رتبه آن را پایین بیاورند. همیشه از آخرین نسخه افزونه ها استفاده کنید و فقط افزونه های ضروری را نصب کنید. همچنین بهتر است از قالب های سفارشی استفاده کنید، زیرا ممکن است قالب های آماده دارای کدهای اضافی باشند و سرعت بارگذاری را کاهش دهند.

استفاده از بارگذاری ناهمزمان: اسکریپت ها دستورالعمل هایی هستند که سرورها باید قبل از پردازش کد HTML یا بدنه صفحات وب بخوانند. به طور معمول، اسکریپت ها در تگدر یک وب سایت قرار می گیرند و بر سایر محتواها ارجحیت دارند. استفاده از کد نامتقارن به این معنی است که سرور می تواند HTML و اسکریپت ها را به طور همزمان پردازش کند و با کاهش تأخیر پردازش، زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهد.



تاثیر سرعت سایت بر سئو و تجربه کاربر - چگونه سرعت سایت خود را بررسی کنیم؟

افزایش سرعت سایت با 9 استراتژی عالی برای بهبود سئو - قسمت 2
هنگامی که اصول اولیه سئو فنی را پوشش دادید و تغییرات لازم را در وب سایت خود ایجاد کردید، می توانید در سایر زمینه های سئو فنی فرو بروید. جزئیات این بخش های بهینه سازی فنی را در زیر بخوانید.


چک لیست خزیدن در سئو فنی

خزیدن یکی از اصول استراتژی سئو فنی است. خزنده های موتورهای جستجو صفحات شما را می خزند تا درباره محتوای وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگر مانعی مانع از خزیدن ربات ها شود، ربات ها نمی توانند صفحات شما را "ایندکس" یا رتبه بندی کنند.

اولین قدم در پیاده سازی سئوی فنی این است که مطمئن شوید صفحات مهم شما به راحتی یافت می شوند و در دسترس هستند. برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید.

ایجاد نقشه سایت XML
همانطور که گفتیم، داشتن نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را بفهمند و بخزند. این نقشه سایت مانند نقشه سایت کار می کند. پس از ایجاد نقشه سایت، باید آن را در «کنسول جستجوی گوگل» یا «ابزارهای وب مستر بینگ» ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که همیشه نقشه سایت خود را پس از افزودن یا حذف محتوا به روز کنید.

افزایش بودجه خزیدن

"Crawl Budget" به صفحات و منابعی در وب سایت شما اشاره دارد که خزنده های موتورهای جستجو می توانند آنها را بخزند. این بودجه محدود است، بهتر است برای خزیدن بر روی مهمترین صفحات سایت خود تمرکز کنید. برای افزایش بودجه خزیدن، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

صفحات تکراری را حذف کنید یا از تگ های متعارف برای آنها استفاده کنید.
لینک های شکسته را اصلاح یا تغییر مسیر دهید.
وضعیت خزیدن را به طور مداوم بررسی کنید و مراقب افزایش یا کاهش ناگهانی باشید.
اطمینان حاصل کنید که دسترسی خزنده به ربات ها یا صفحات مهم را مسدود نمی کنید.
نقشه سایت خود را به روز نگه دارید و آن را در Webmaster Tools ذخیره کنید.
محتوای قدیمی یا نامربوط را از وب سایت خود حذف کنید.
مراقب URL های تولید شده خودکار باشید، زیرا این امر می تواند به سرعت تعداد صفحات وب سایت شما را افزایش دهد.

بهینه سازی معماری سایت

هر وب سایت از چندین صفحه تشکیل شده است. این صفحات باید به گونه ای سازماندهی و چیده شوند که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آنها را پیدا و مطالعه کنند. در اینجا ما در مورد ساختار وب سایت یا معماری اطلاعات وب سایت صحبت می کنیم. ساختار وب سایت شما نحوه سازماندهی صفحات شما را نشان می دهد.

صفحات مرتبط باید در یک دسته و متصل باشند. به عنوان مثال، صفحه اصلی وبلاگ شما باید شامل پیوندهایی به صفحات هر پست وبلاگ باشد و هر پیوند باید به نویسندگان پست ها اشاره کند. موتورهای جستجو از این ساختار برای درک رابطه بین صفحات شما استفاده می کنند.

همچنین معماری وب سایت شما باید با توجه به اهمیت هر صفحه شکل بگیرد. به عنوان مثال، هرچه صفحه "A" به صفحه اصلی وب سایت نزدیک تر باشد، صفحات بیشتری به صفحه "A" پیوند می دهند. هر چه تعداد این لینک ها بیشتر باشد، اهمیت صفحه مورد نظر موتورهای جستجو بیشتر می شود.

به طور کلی ساختار وب سایت ها مشابه تصویر زیر است و صفحاتی مانند «درباره ما»، «محصولات»، «اخبار» و ... هستند که در بالاترین سطح اهمیت صفحه قرار دارند.مطمئن شوید که مهمترین صفحات در کسب و کار شما در بالاترین سطح اهمیت قرار دارند و لینک های داخلی مرتبط تری نسبت به سایر صفحات دارند.

ساختار URL را تعریف کنید

ساختار URL های وب سایت توسط معماری وب سایت تعیین می شود. شما می توانید از ساختار "Subdirectories" مانند "blog.faradars.com" یا ساختار "Subfolder" مانند "faradars.com/blog" استفاده کنید. پس از آن، باید هر پست یا صفحه وبلاگ را در دسته بندی مناسب قرار دهید. برای مثال، URL صفحه وبلاگ "bestdogcare.com/blog/how-to-groom-your-dog" خواهد بود، اما آدرس صفحه محصول "bestdogcare.com/products/grooming-brush" خواهد بود. خواهد بود


مهم نیست که از چه نوع ساختاری استفاده می کنید. انتخاب ساختار تحت کنترل شماست. اما باید توجه داشته باشید که پس از تصمیم گیری و انتخاب، از ساختاری یکنواخت برای کل وب سایت استفاده کنید. یک نقشه راه ایجاد کنید، از آن برای انتخاب ساختار URL استفاده کنید و آن را تغییر ندهید.

توجه به نکات زیر می تواند به شما در نوشتن URL کمک کند:

از حروف کوچک استفاده کنید.
برای جدا کردن کلمات از خط فاصله (-) استفاده کنید.
URL های کوتاه و مفید را انتخاب کنید.
از کلمات و کاراکترهای اضافی و غیر ضروری مانند حروف ربط و بالانویس در URL استفاده نکنید.
کلمات کلیدی محتوا را در URL قرار دهید.
هنگامی که ساختار URL خود را انتخاب کردید، فهرستی از URL های صفحه مهم را در ابزارهای مدیریت موتور جستجوی خود وارد کنید تا نقشه سایت XML خود را ایجاد کنید.

با استفاده از robots.txt

در ابتدا، ربات‌ها فایل robots.txt یا «Robot Exclusion Protocol» را برای خزیدن وب‌سایت‌ها بررسی می‌کنند. این پروتکل به خزنده های وب اجازه می دهد یا از دسترسی به وب سایت های خزنده یا بخش های خاصی از صفحات محروم می شوند.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از خزیدن کامل ربات های خاصی در وب سایت خود جلوگیری کنید، برای مثال ربات های مخربی که هدفشان آسیب رساندن به محتوا یا انجمن های هرزنامه است. گاهی اوقات ممکن است بخواهید خزنده های موتورهای جستجو محتوای خاصی را ایندکس نکنند، زیرا بودجه خزیدن شما محدود است و نمی خواهید آن را صرف داده های کمتر مهم کنید. می‌توانید از فایل robots.txt برای مسدود کردن روبات‌های خاص یا حذف صفحاتی با محتوای غیر ضروری از خزیدن و فهرست‌سازی استفاده کنید. اگر می خواهید دسترسی ربات های خاصی را برای ایندکس کردن وب سایت خود محدود کنید، می توانید این کار را با استفاده از تگ "noindex" انجام دهید.

منوی پودر سوخاری را اضافه کنید

پودر سوخاری اساساً راهنمایی است که کاربران را به نقطه شروع سفر خود در وب سایت شما راهنمایی می کند. این راهنما به عنوان یک منوی صفحه در بالای صفحه قرار می گیرد و به کاربران می گوید که چگونه صفحه فعلی با سایر صفحات سایت ارتباط دارد. این راهنماها فقط برای کاربران نیستند، ربات های جستجوگر نیز از آنها استفاده می کنند. تصویر زیر نمونه ای از منوی پودر سوخاری را نشان می دهد.


پودر سوخاری باید هر دو ویژگی زیر را داشته باشد:

آن را واضح بیان کنید تا کاربران بتوانند به راحتی بین صفحات مختلف وب سایت بدون زدن دکمه «بازگشت» حرکت کنند.
نشانه گذاری ساختاری برای نشان دادن محتوای دقیق وب سایت شما به ربات های جستجوگر داشته باشید.
از پیجینگ استفاده کنید

احتمالاً هنگام ایجاد فایل های متنی در ابزارهای پردازش کلمه مانند Microsoft Word با اصطلاح "صفحه بندی" برخورد کرده اید. صفحه بندی در سئو فنی برای سازماندهی صفحات نیز استفاده می شود، اما در ابزارهای پردازش کلمه با صفحه بندی متفاوت است.

هنگام صفحه بندی در سئو با استفاده از کدها، موتورهای جستجو از نحوه ارتباط صفحات با URL های مختلف با یکدیگر مطلع می شوند. به عنوان مثال، ممکن است مجموعه ای از محتوا در وب سایت خود داشته باشید که به بخش های مختلف در صفحات مختلف تقسیم شده است. اگر می خواهید خزنده های جستجو به راحتی این مجموعه محتوا و ارتباط آنها را هنگام خزیدن پیدا کنند، باید از صفحه بندی استفاده کنید.

بسیار ساده است. فقط کافی است به قسمتدر کد یکی از صفحات مجموعه مورد نظر بروید و با استفاده از کد rel="next" به موتورهای جستجو بگویید که کدام صفحه را بعد از صفحه فعلی بخزند. در صفحه دوم باید از کد rel=”prev” استفاده کنید تا صفحه قبل را مشخص کنید و در صورت وجود صفحه سوم کد rel=”next” را نیز به صفحه دوم اضافه کنید.

به عنوان مثال، کدهای صفحه اول مجموعه محتوای یک وب سایت به صورت زیر نوشته می شود:
به عنوان مثال، کدهای صفحه اول مجموعه محتوای یک وب سایت به صورت زیر نوشته می شود:


و در صفحه دوم کدها به صورت زیر نوشته شده است:




توجه داشته باشید که صفحه بندی برای خزیدن مفید است، اما گوگل دیگر مانند قبل از آن برای فهرست بندی انبوه صفحات استفاده نمی کند.

فایل های لاگ SEO را بررسی کنید

سرورهای وب اطلاعات و جزئیات مربوط به تمام داده های ذخیره شده و اقدامات انجام شده در وب سایت شما را در فایل های گزارش ثبت می کنند. این اطلاعات ثبت شده شامل تاریخ و زمان درخواست ها، محتوای درخواستی و آدرس IP درخواست کننده است. همچنین می توانید «عامل کاربر» را که یک نرم افزار منحصر به فرد و قابل شناسایی برای اجرای درخواست کاربر است، شناسایی کنید.

اما این فایل چه ربطی به سئو فنی دارد؟ به طور معمول، موتورهای جستجو هنگام خزیدن یک وب سایت، ردپایی از خود را در فایل لاگ به جا می گذارند. بنابراین از طریق این فایل ها می توانید متوجه شوید که چه محتوایی در چه زمانی خزیده شده است. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بودجه محتوای خود و موانع احتمالی برای نمایه سازی توسط ربات های مختلف را بررسی کنید.

برای دسترسی به فایل‌های گزارش، می‌توانید از توسعه‌دهنده وب‌سایت یا ابزارهای تجزیه و تحلیل فایل لاگ مانند «Screaming Frog» کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که فقط خزیدن توسط یک موتور جستجو به این معنی نیست که همه صفحات شما ایندکس شده اند. در مقاله زیر با نحوه بررسی نمایه سازی محتوا آشنا خواهید شد.


چک لیست برای نمایه سازی در سئو فنی

پس از خزیدن وب سایت ها، خزنده های موتورهای جستجو صفحات خود را بر اساس موضوع و ارتباط محتوا با موضوع ایندکس می کنند. پس از ایندکس شدن محتوا، برای رتبه بندی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) آماده است. در ادامه به معرفی معیارهایی می پردازیم که به ایندکس شدن صفحات وب کمک می کند.


محدودیت ربات های جستجو برای دسترسی به صفحات برداشته شد

احتمالاً این مرحله را در بخش بررسی قابلیت خزیدن طی خواهید کرد، اما می توانید در اینجا نیز به آن اشاره کنید. همانطور که گفتیم، باید مطمئن شوید که ربات های جستجو به صفحات مورد نظر شما هدایت می شوند و می توانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. برای این کار می توانید از چندین ابزار استفاده کنید. به عنوان مثال، ابزار "robots.txt Tester" گوگل لیستی از صفحات محدود شده را برای خزیدن و نمایه سازی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می‌توانید از ابزار «Inspect» کنسول جستجوی گوگل برای بررسی دلیل این محدودیت صفحه استفاده کنید. برای مشاهده و آموزش نحوه استفاده از انواع ابزارهای گوگل با بهرین روش به لینک زیر مراجعه کنید.
https://khanomsin.ir/practical-tools-google/



حذف محتوای کپی

همانطور که می دانید، محتوای کپی شده یا تکراری می تواند ربات های جستجو را گیج کند و بر نمایه سازی صفحه تأثیر منفی بگذارد. به یاد داشته باشید که همیشه از URL های متعارف برای تعیین صفحات ترجیحی و اصلی استفاده کنید.

بررسی تغییر مسیرها

مطمئن شوید که همه تغییر مسیرهای شما به درستی کار می کنند. "حلقه های تغییر مسیر"، URL های شکسته یا تغییر مسیرهای بد می توانند باعث ایجاد مشکل در نمایه سازی وب سایت شوند. بنابراین بهتر است ریدایرکت های خود را دائما بررسی کنید تا از این مسائل جلوگیری کنید.


بررسی بهینه سازی موبایل

اگر وب سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه نشده باشد و گفته نشود که «موبایل دوست» است، محتوای آن به خوبی ایندکس نمی شود. اگر با الگوریتم‌های سئو گوگل آشنا باشید، می‌دانید که از سال ۲۰۱۶، گوگل ابتدا نسخه موبایلی وب‌سایت‌ها را ایندکس می‌کند و تجربه کاربر موبایل را به تجربه کاربر دسکتاپ اولویت می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما موبایل پسند است و نقاط ضعف آن را می دانید، می توانید از ابزار «تست دوستانه موبایلی» گوگل استفاده کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل در ارجاع فنی
رفع خطاهای HTTP
خطاهای HTTP می تواند مانع از دسترسی ربات های جستجوگر به بخش های مهم محتوای وب سایت شما شود. به همین دلیل شناسایی این خطاها و اصلاح کامل و در اسرع وقت بسیار مهم است.

از آنجایی که هر خطای HTTP منحصر به فرد است و راه حل خاص خود را دارد، بهتر است با این خطاها و نحوه رفع آنها آشنا شوید. میتوانی ببینید از وضعیت ها و خطاهای مختلف HTTP در وب سایت وضعیت HTTP.

برای جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو، اصلاح این خطاها به هر دلیلی مهم است.

اما حتی اگر وب‌سایت شما خزیده شده و ایندکس شده باشد، مشکلات دسترسی می‌تواند منجر به مسدود شدن کاربران و ربات‌ها شود که می‌تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد. در بخش بعدی به رندرپذیری یا دسترسی در سئو فنی می پردازیم.

رندر سئو فنی یا چک لیست دسترسی

قبل از بحث در مورد این موضوع، باید تفاوت بین "دسترسی سئو" و دسترسی به وب را بدانیم. دسترسی به وب در مورد دسترسی به صفحات وب برای کاربران دارای معلولیت یا ناتوانی هایی مانند نابینایی و کم بینایی است. اما دسترسی در سئو به آسان کردن سایت برای کاربران دارای معلولیت ارتباطی ندارد، اگرچه بسیاری از عناصر موثر این دو نوع دسترسی مشابه هستند. در این قسمت از مقاله، در مورد معیارهای موثر در دسترسی سئو یا همان «رندرینگ» صحبت می کنیم.

عملکرد سرور

همانطور که گفتیم، «تایم اوت سرور» می تواند باعث خطای HTTP شود و از دسترسی کاربران و ربات ها به وب سایت جلوگیری کند. اگر متوجه شدید که سرور شما با مشکل مواجه است، با استفاده از راه حل های موجود، آن مشکلات را برطرف کنید.

عدم رفع موانع و مشکلات به موقع ممکن است باعث شود موتور جستجو وب سایت شما را به طور کامل از لیست نمایه سازی حذف کند زیرا کاربران وب سایت شما با صفحات شکسته مواجه می شوند و وب سایت شما تجربه کاربری ناخوشایندی را برای آنها ایجاد می کند.

وضعیت HTTP

درست مانند عملکرد سرور، خطاهای HTTP می تواند دسترسی به وب سایت شما را مختل کند. می توانید از ابزارهایی مانند «Screaming Frog»، «Botify» و «DeepCrawl» برای بررسی کامل وب سایت و رفع این خطاها استفاده کنید.


زمان بارگذاری و اندازه صفحه

اگر صفحات شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، با مشکلات متعددی از جمله افزایش نرخ پرش مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بارگذاری تاخیری صفحه می تواند باعث خطاهای سرور شود یا باعث شود ربات ها در صفحات نیمه بارگذاری شده بخزند و بخش قابل توجهی از محتوای شما را خزیده نکنند. زیرا ربات ها بسته به منابع موجود برای خزیدن می توانند از منابع خاص و محدودی برای بارگذاری، رندر و نمایه سازی صفحات استفاده کنند. به همین دلیل باید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید تا زمان بارگذاری صفحات خود را کاهش دهید.

رندر جاوا اسکریپت

گفته می شود که پردازش جاوا اسکریپت (جاوا اسکریپت | JS) برای گوگل کمی دشوار است و بنابراین توصیه می شود از محتوای از پیش رندر شده برای بهبود دسترسی استفاده کنید. گوگل همچنین منبع جامعی برای کمک به درک نحوه دسترسی ربات های جستجوگر به کد جاوا اسکریپت در وب سایت ها دارد. این منبع که لینک آن در زیر آمده است به شما در حل مشکلات مربوط به جستجوی این دامنه کمک می کند.


صفحات یتیم

هر صفحه در وب سایت شما باید حداقل به یک صفحه دیگر پیوند داشته باشد. در صفحات بزرگتر تعداد لینک های صفحه باید بیشتر باشد. صفحه ای که لینک داخلی نداشته باشد «صفحه یتیم» نامیده می شود. صفحات یتیم مانند یک مقاله بدون مقدمه هستند و فاقد محتوایی هستند که ربات ها برای درک محتوا و ایندکس شدن به آن نیاز دارند.


عمق صفحه

"عمق صفحه" به تعداد لایه های یک صفحه در ساختار وب سایت اشاره دارد. به عبارت دیگر به تعداد کلیک های لازم برای انتقال از صفحه اصلی وب سایت به صفحه مورد نظر عمق صفحه می گویند. بهتر است تا حد امکان عمق کمتری در ساختار وب سایت داشته باشید. گاهی اوقات شما نیاز به یک ساختار چند لایه دارید. در این صورت می توانید مرتب سازی و دسته بندی وب سایت را با دقت در اولویت قرار دهید.

صفحات مهمی مانند صفحات "محصولات" یا "تماس با ما" در وب سایت ها نباید بیش از سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشند. ساختارهایی که صفحات مهم را در عمق وب سایت قرار می دهند و از دسترسی آسان کاربران و ربات ها به آن صفحات جلوگیری می کنند، تجربه کاربری نامطلوبی را ایجاد می کنند. برای مشاهده نمونه صفحه تماس با ما به لینک زیر مراجعه کنید.
https://khanomsin.ir/important-features-of-the-contact-page/ 

تغییر مسیر زنجیره ها

اگر تصمیم دارید ترافیک وب سایت را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید، باید هزینه آن را نیز بپردازید، زیرا تغییر مسیر می تواند کارایی خزیدن را کاهش دهد. تغییر مسیرها می توانند خزیدن را کاهش دهند، زمان بارگذاری صفحه را طولانی کنند و در صورت عدم تنظیم صحیح، دسترسی به سایت را غیرممکن کنند. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از تغییر مسیر صفحات خودداری کنید.

هنگامی که مشکلات دسترسی را حل کردید، می توانید به بخش رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجوی فنی SEO بروید.

چک لیست قابلیت های رتبه بندی در سئو فنی

در این قسمت با نحوه بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو از طریق سئو فنی آشنا می شویم. بهبود رتبه وب سایت به برخی از عوامل سئو داخلی و سئو خارجی نیز مرتبط است. به یاد داشته باشید، همه این موارد در کنار هم می تواند یک وب سایت عالی بهینه شده برای سئو ایجاد کند. بنابراین ترجیح داده می شود در طول بهینه سازی از هیچ یک از معیارها غافل نشوید.


لینک داخلی و خارجی

پیوندها می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا پاسخ سوالات را پیدا کنند و به رتبه وب سایت شما کمک کنند. پیوندها ربات های جستجو و کاربران را به محتوای مرتبط هدایت می کنند و می توانند اهمیت یک صفحه را نشان دهند. به همین دلیل، بهبود لینک های داخلی و خارجی می تواند به خزیدن، فهرست و رتبه بندی وب سایت شما کمک کند.



کیفیت بک لینک

"Backlink" به پیوندهای شما در سایر وب سایت ها اشاره دارد. این پیوندها در واقع نوعی رأی اعتباری از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند. با دیدن این آرا، خزنده های موتورهای جستجو توجه بیشتری به وب سایت شما خواهند داشت و به این ترتیب اقتدار یا اعتبار صفحه شما افزایش می یابد.


علاوه بر تعداد، کیفیت بک لینک ها نیز تاثیر زیادی بر سئو دارد. بک لینک از سایت های با کیفیت پایین می تواند به رتبه شما آسیب برساند. راه های زیادی برای دریافت بک لینک با کیفیت وجود دارد و با استفاده از این روش ها می توانید رتبه های بالاتری را در موتورهای جستجو کسب کنید.



بک لینک چیست و چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟ - به زبان ساده (+ فیلم رایگان)

محتوای خوشه ای

«گروه‌های محتوا» محتوای مرتبط را به یکدیگر پیوند می‌دهند تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند آن‌ها را پیدا، خزیدن و فهرست‌بندی کنند. این نوع محتوا همچنین به افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک کمک می کند.


محتوای انبوه به موتورهای جستجو نشان می دهد که چقدر در مورد یک موضوع می دانید و در نتیجه رتبه و اعتبار شما را در آن موتورها افزایش می دهد.

محتوای خوشه ای

توانایی رتبه بندی و بهبود رتبه نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وب سایت ایفا می کند، اما بهتر است در هنگام بهینه سازی برای بهبود رتبه وب سایت از قابلیت کلیک محتوا غافل نشوید.

چک لیست فنی سئو کلیک پذیری

"نرخ کلیک" (CTR) به رفتار کاربر بستگی دارد، اما با افزایش قابلیت کلیک، می توانید در افزایش نرخ کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو نیز نقش داشته باشید. به عنوان مثال، نوشتن توضیحات متا و عنوان صفحه به افزایش نرخ کلیک کمک می کند. توجه به معیارهای فنی خاص نیز می تواند در افزایش نرخ کلیک نقش داشته باشد.

رتبه‌بندی و نرخ کلیک ارتباط نزدیکی با هم دارند، زیرا کاربران معمولاً روی پیوندهای محتوایی کلیک می‌کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد. در ادامه شما را با چند روش برای بهبود قابلیت کلیک و نرخ کلیک آشنا می کنیم.

استفاده از داده های ساخت یافته

"داده های ساختاریافته" از "Schema" (Schema) برای دسته بندی و علامت گذاری عناصر مختلف در یک وب سایت برای خزنده های موتورهای جستجو استفاده می کند. این طرح، عملکرد هر عنصر و نحوه ارتباط آن با وب سایت شما را مشخص می کند. برای مثال، داده‌های ساختاریافته به ربات‌های جستجو می‌گویند که محتوایی که به دنبال آن هستند یک «ویدئو»، یک «محصول» یا یک «دستور پخت» است.te". جزئیات هر قالب طرحواره را می توان در وب سایت Schema.org یافت.

استفاده از داده های ساختاریافته بخشی از معیارهای افزایش قابلیت کلیک نیست، اما باعث می شود محتوا بهتر دسته بندی شود و در نتیجه نمایه شود و رتبه بهتری کسب کند.

نتایج غنی دریافت کنید

«Rich Result» می تواند نقش مهمی در رتبه بندی شما داشته باشد. اگر محتوای شما در بخش نتایج غنی قرار گیرد، نرخ کلیک آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اما اگر محتوا در این بخش قرار نگیرد، تنزل رتبه داده می شود و در زیر تبلیغات، جعبه پرسش و پاسخ، چرخ فلک های ویدیویی و نتایج مشابه نمایش داده می شود.

ریچ ریسو

اگر محتوای شما در بالای نتایج ارگانیک باشد، نرخ کلیک خوبی خواهید داشت، اما با به دست آوردن نتایج غنی، می توانید این نرخ را حتی بیشتر افزایش دهید. برای به دست آوردن نتایج غنی، باید محتوای مفید بنویسید و از داده های ساخت یافته استفاده کنید. داده‌های ساختاریافته می‌توانند انواع مختلفی از محتوا را نمایش دهند، از جمله مقاله‌ها، ویدیوها، بررسی‌ها، رویدادها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، تصاویر، فهرست‌های کسب‌وکار محلی، محصولات و موارد دیگر. در بالای صفحه اول نتایج جستجو.

بهینه سازی قطعه ویژه

قرار گرفتن در بخش "قطعه برجسته"، مانند پیوند Rich Results، صفحات را در بالای نتایج جستجو نمایش می دهد، اما به قطعه ها وابسته نیست. قطعه های ویژه برای پاسخگویی سریع به سوالات کاربران طراحی شده اند و به گفته گوگل، ارائه بهترین پاسخ به سوالات کاربران تنها راه حضور در این بخش است.

گزیده گوگل

به Google Discover توجه کنید
Google Discover یکی از الگوریتم های نسبتا جدید گوگل برای فهرست بندی محتوا بر اساس دسته بندی های مختلف برای کاربران موبایل است. ما می دانیم که گوگل بیش از هر زمان دیگری به تجربه کاربر تلفن همراه اهمیت می دهد، زیرا اکنون بیش از 50٪ از جستجوها از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا با انتخاب دسته بندی های مختلف مورد علاقه (مانند موسیقی، سیاست و غیره) یک کتابخانه از محتوا ایجاد کنند. حضور در این بخش می تواند به شما در یافتن کاربرانی با نرخ تعامل بسیار بالا کمک کند.

برای قرار گرفتن در بخش Google Discover نیازی به استفاده از برچسب های خاص یا داده های ساختاری ندارید. در واقع به گفته گوگل، تولید محتوای باکیفیت تنها راه رسیدن به این صنعت است.

کاپیلا چیست؟

استفاده از تبلیغات هدفمند یک راه عالی برای دریافت بک لینک و بهبود رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. پلتفرم های معروفی مانند گوگل و فیسبوک به کاربران خود امکان استفاده از این نوع تبلیغات را می دهند.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار موثر برای جذب مشتریان بالقوه یا علاقه مند است. به کمک این نوع تبلیغات می توان کمپین های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی های مشترک مخاطب هدف سازماندهی کرد و کمپین های تبلیغاتی کاملاً مرتبط با ویژگی های شخصی، رفتار و علایق مخاطب ایجاد کرد. این در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می شود.

کاپریلا یکی از پیشروترین پلتفرم های تبلیغات هدفمند آنلاین است. کاپریلا با استفاده از هوش مصنوعی بهترین و مرتبط ترین تبلیغات کلیدواژه هدفمند را بر اساس کمپین های تجاری فعال به کاربران نمایش می دهد. این پلتفرم با شبکه بزرگی از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره کار می کند. از آنجایی که شبکه کاپریلا بیشتر بر روی وب سایت های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی در کشور متمرکز است و جوانان و دانشجویان داخل کشور به خوبی از اینترنت استفاده می کنند، با استفاده از تبلیغات کلیدواژه، می توان تمرکز بر روی این گروه و در صورت وجود انتشار تبلیغات هدف قرار دادن شبکه نسبتاً بزرگ شرکای ناشر کاپریلا به شرکت ها اجازه می دهد تا شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان اینترنت را هدف قرار دهند.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا در تشخیص کلیک های صحیح و تکرار نشده با استفاده از سیستم آماری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس بسیار دقیق است.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «آگهی‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید مقاله ای را برای توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال شرکت خود منتشر کرده اید. کاپریلا تبلیغات بنری مرتبط با محتوا را با تبلیغات هدفمند بر اساس کلمات کلیدی به کاربران نمایش می دهد. برای مثال می توان به «مجله فرادرس» اشاره کرد. در اینجا مقاله ای با عنوان آموزش سئو خارجی گردآوری شده است. اگر از پلتفرم تبلیغاتی هدفمند کاپریلا استفاده کنید، شاهد بنرهای تبلیغاتی خواهیم بود.ایرهای مرتبط با موضوع نوشته شده و با حجم کم و حجم کم مانند تصویر زیر داخل متن.

قسمت دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ کننده» به شما این امکان را می دهد که شرکت خود را به دیگران معرفی کنید. یکی دیگر از مزایای این روش تبلیغاتی بالا بودن «نرخ تبدیل» است، زیرا این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف نمایش داده می شود و از این طریق افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می شوند.

نشریلا

همانطور که می دانید استفاده از رپورتاژ تبلیغات یکی از راه های دریافت بک لینک با کیفیت بالا و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد. اگر رپورتاژ تبلیغات به صورت صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت، در غیر این صورت ممکن است با تاثیر کم رپورتاژ تبلیغات مواجه شوید.

رعایت این معیارها مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است. به همین دلیل ترجیحاً از بستری برای رپورتاژ تبلیغات استفاده شود که با رعایت نکات لازم، متون مناسب را با هزینه ای مقرون به صرفه و در سریع ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند. «نشریلا» را می توان به عنوان بزرگترین سکو در این زمینه معرفی کرد. علاوه بر این، Neshrila به شما کمک می کند تا با استفاده از محتوای تخصصی، نظرات خود را ارسال کنید یا خدماتی را معرفی کنید.


نتیجه

سئو فنی یا سئو فنی به عناصر پشت صحنه مربوط می شود که به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند. بیشتر اوقات قبل از سئو فنی به تکنیک های سئو داخلی و خارجی اشاره می شود و حتی تکنیک های سئو فنی را می توان نادیده گرفت، اما باید بدانید که سئو فنی نیز برای کسب رتبه های برتر در نتایج بسیار مهم است.موتورهای جستجو و ارائه بهترین محتوا. به مخاطبان. هنگام بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو، باید به تمام جنبه های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: